Plan marketingowy – ta niezbędna każdemu przedsiębiorstwu, strategia rozwoju firmy, wyznaczająca kierunki jej rynkowych podbojów – jest niczym latarnia we mgle i ciemności dla wypatrującego lądu żeglarza. Definiuje i określa sposób, czas oraz miejsce komunikacji marki/produktu z odbiorcą, przedstawia pomysły i realizuje akcje, mające na celu przyciąganie nowych Klientów do firmy.
Strategicznie prowadzony marketing,
w sposób racjonalny, spójny i przemyślany, przynosi pożądane efekty
Skutecznie realizowany marketing, budowany w oparciu o wcześniej przygotowaną strategię, poparty analizami i raportami, mądrzejszy o coraz to nowe wnioski, może prowadzić bez przeszkód do celu, przez wiele, owocnych lat. Oczywiście czułość na zmieniające się trendy jest niezbędna, ale podstawy, pozostają niezmienne przez długi okres czasu, dlatego trzon strategii marketingowej nie powinien bazować wyłącznie na okresowych trendach.
Prowadzenie blogów firmowych
Do potrzeby prowadzenia bloga firmowego, tym bardziej jeśli firmą jest sklep internetowy, nie trzeba dziś już nikogo przekonywać. A skoro jest to – cytując klasyka – „oczywista oczywistość” – a nie każdy ma przecież czas i niezagospodarowany potencjał, aby go na tak częste generowanie nowych, ciekawych treści, wykorzystywać, może taką usługę u nas zamówić.
Korzyści wynikające z prowadzenia bloga są nie do przecenienia, jak choćby:
- aktywna, bezpośrednia i natychmiastowa komunikacja z odbiorami marki
- możliwość informowania ich o promocjach, rabatach, wydarzeniach w firmie
- wreszcie realna szansa na „złapanie” klienta podróżującego, przykładowo do naszego sklepu, za pośrednictwem atrakcyjnych treści, które znalazł na naszym blogu
Content marketing
Marketing zawartości, bo tak „słowo w słowo” można by przetłumaczyć content marketing, opisuje proces pozyskiwania Klientów w sposób pośredni, za pomocą ciekawych i użytecznych treści, publikowanych na blogu, z którego potem użytkownik przechodzi na stronę transakcyjną, forum czy nawet na stronie firmowej. Chwytliwe hasła, poczytne artykuły, poszukiwane treści… to wszytko z pewnością zwiększy ruch na Twojej stronie.
By być widocznym „zawsze i często” w wynikach wyszukiwania, należy ów proces prowadzić niemal bez przerwy. Zgodnie z założonym rytmem, ale systematycznie i rzetelnie, tak aby ciągle odświeżać swoją obecność i o sobie przypominać. „Kropla drąży skałę” – ta maksyma doskonale opisuje drogę i cel, ku jakiemu się zmierza w content marketingu.
Amplifying internetowy
Amplifying internetowy stanowi szereg działań marketingowych, realizowanych za pośrednictwem internetu, bazujących na bezpośredniej komunikacji z użytkownikiem. Takie możliwości dają, między innymi, niżej wzmiankowane działania:
- kreatywny udział w grupach dyskusyjnych
- merytoryczne postowanie na forach branżowych
- aktywne korzystanie z portali społecznościowych (facebook, instagram, twitter, pinterest, flickr, google+ etc.)
- komentowanie poczytnych artykułów
- udzielanie porad eksperckich i w ten sposób budowanie autorytetu